Jste výrobcem určitého produktu a rádi by jste chtěli dodávat zboží do obchodních řetězců jako jsou například: Tesco, OBI, Baumax, Bauhaus...
Článek je napsán jedním z dodavatelů, kteří se s touto věcí opravdu setkali
1/ Prvním nejtěžším krokem je obrácení na centrálu obchodního řetězce a domluvení schůzky s nákupčím. Aby jste měli úspěch je potřeba přijít s obálkou. Obálka je pouze vstupné k onomu rozhovoru. Pokud se zadaří nebo nezadaří o onu částku přijdete.
2/ Druhým krokem je přesvědčení zda opravdu dovedete dodávat v požadovaném množství, kvalitě a ceně.
3/ Stále není ještě vyhráno. Pokud se Vám podaří dostat do regálů v obchodě.
Existuji proměnné náklady, které Vám můžou napařit: umístění v regálu případně na akčním místě, propagace v letáku, doplňovače zboží, skladování zboží, poplatek za malobrátkové či naopak velkoobrátkové zboží, kterého se prodává moc...
4/ Pak poslední nekalost je s velmi dlouhou splatností faktur za dodání zboží a těžká komunikace s nákupčími.
Všeobecně je známo, že v případě FOOD - potraviny: Např. dodavatel co chce dodávat jogurty. Musí nabídnout nízkou cenu aby dokázal konkurovat. V případě pořádání akce na jogurty, kterou vymyslí obchodní řetězec ten slevu neplatí. Opět je to na bedrech dodavatele. Ovšem kdyby se to dodavatelům, alespoň trochu nevyplatilo nedělali by to.
Související článek: Má smysl, stát se dodavatelem do obchodních řetězců?!
Komentáře
Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).
Moc Dekuji.
Artem
Moc děkuji
Jan Prus
Poté počítejte s kolotočem, kdy chtějí zkušební vzorky, cenovou nabídku...
Nedozvedel som sa najhlavnesjiu vec kolko percent z predaja dostanete?