Hlavním kritériem po úspěšném nastřádání peněz je se učit od zkušených businessmanů, aby se vám váš kapitál rychle nerozkutálel. Podnikání sebou přináší mnoho starostí a záležitostí, s kterými přijdete do kontaktu úplně poprvé, a je dobré se mít na pozoru.
Hlavní otázkou však zůstává „Kolik peněz je nutné mít pro rozjetí úspěšného podnikatelského záměru“. Než se dostaneme k odpovědi je nutno podotknout několik skutečností, bez kterých nemá vůbec smysl začínat investovat. Musíme si především uvědomit prioritní věci, jako kde generovat podnikatelské nápady a na které sounáležitosti se při začátku spolehnout. Pronikněme k jádru problematiky a uveďme si základní atributy a klíčová hesla k rozjetí úspěšného podnikání.
Nápad
V dnešní pokročilé době se jen těžko hledá něco, co by dosavadní trh ochromilo. Většinou se nové podnikatelské záměry točí kolem renovace zaběhlých systémů s příslibem inovačních prvků. Dobrý nápad se cení zlatem a není jich na rozdávání. Pokud chcete vstoupit do podnikatelského oboru, musíte mít jasnou představu projektu a cítit, že máte co nabídnout.
V něčem by se vaše podnikání mělo odlišovat od konkurenčního trhu a to by mělo nalákat potencionální zákazníky. Už v samotném úvody je nejlepší se zaměřit na okruh, který je buď málo zastoupený na trhu a přináší možný růst nebo přijít s úplnou novinkou. Sledujte nové trendy v nabídce i poptávce a snažte se nalézt, co na trhu chybí. Této skuliny a zároveň ohromné výhody využily některé e-shopy, jež sympaticky vyplnily díry na trhu, a tím se dostaly do popředí zájmu. Uvědomte si jedno neměnné pravidlo, že pokud budete nabízet produkty s minimální obsazeností na trhu, budete více viděni, nežli se vrhnete na online půjčky a podobné nápady, kterých je tak už dost.
Trpělivost
Své nápady si evidujte a nevyhazujte do koše. Momentální pomatení smyslu vás tímto způsobem může připravit o zajímavé body, které jste v dané situaci neviděli. Nechte vše uležet a vraťte se k tomu až později. O kvalitě nápadu se třeba přesvědčíte, až o několik měsíců dopředu a v té chvíli se takový založený papír stane klenotem v pokladnici. S odstupem času se může klidně ukázat, že ty nejlepší nápady vzešlé z vás mohli původně skončit u ledu.
Energie
Rozjetí vlastního podnikání sebou přinášíte nemalou oběť. Budete mít velmi málo času na své koníčky, záliby, ale i rodinu. Smiřte se s tím, že začátky businessu jsou mnohdy velmi vyčerpávající. V tomto ohledu není nic zadarmo. Energie vložená na správné místo ve správnou chvíli se vám mnohonásobně vrátí. Buďte trpělivý.
Pracovní doba
S rozjetím podnikání vám skončí pevná pracovní doba. Teď už nepracujete od do, ale non stop. Vaše smyslové buňky a činnost vás musí doprovázet celým dnem. Nemůžete si dovolit od pěti hodin nepřijímat telefony a nevyřizovat další důležité záležitosti. Samozřejmě, že jakmile se vám kšeft rozjede, můžete část starostí přenechat na své podřízené, ale i tak se musíte ohánět. Kontrola ekonomiky, zaměstnanců, kladné vyřizování poptávek, reklamací – to vše a mnohem více se stane nedílnou součástí vašeho života.
Kreativita a vize
V případě, že se vám vaše podnikání rozjede a vy ve zdraví přežijete původní strastiplné ovace, tak to neznamená, že jste ze všeho venku. Zákazník je osobou náročnou, která za své peníze chce to nejlepší na trhu, nebo se alespoň chce cítit, že to nejlepší už dostává. To co nyní funguje, za pár let s velkou určitostí fungovat nebude, proto je namístě svolávat mítinky a společně se radit o dalších inovačních krocích do budoucna. Zaměstnanci s největší kreativitou mohou být odměňováni formou benefitů, aby jejich tah na branku nevyhasnul. Podnikání je nikdy nekončící proces v boji o cílového zákazníka.
Peníze
Konečně se dostáváme k té nejdůležitější položce a to otázce peněz. Samozřejmě, že existují nápady a business, do kterého není potřeba sypat horentní sumy, navíc pokud vám takový kšeft vyjde a začne se slušným obratem, tak máte napůl vyhráno, ale to by chtělo originální nápad. Někteří úspěšní podnikatelé, kteří mají roční zisky v řádech miliard, opravdu začínaly z gauče v roztrhaných teplákách. Např. majitelka známé kosmetické značky Ryor začala s původním kapitálem 30 tisíc a koukněte, kde je teď. Ovšem z pravidla je potřeba větší investice, než několik desítek tisíc. Jakmile se chystáte do podnikání, musíte se připravit, že budete potřebovat více, než si naplánujete.
Když už jste v 80% počáteční cesty, tak to nezatrhnete jen kvůli tomu, že vám chybí 200 nebo 500 tisíc. Samozřejmě že ne. V takovém případě si opět půjčíte, zastavíte dům, auto, jen abyste celou věc dotáhli do konce a začali konečně vydělávat a splácet, co jste si půjčili. Právě proto by vaše zapálení mělo být o to větší, jelikož hrozí i osobní bankrot. Podle toho v jakém oboru chcete své podnikatelské záměry angažovat, se musíte připravit na pronájem prostor, zakoupení vybavení, placení za služby a v neposlední řadě za zaměstnance a efektivní reklamu. Dobré vybalancování všech položek vedou k úspěchu za předpokladu, že nabízíte kvalitní produkt nebo službu.
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.