Chcete vědět zda se vám vyplatí pořízení reklamní plochy?
Odpověď není zcela jednoznačná. Efektivnost reklamy určuje několik prvků. Pokud je budete dodržovat zvýšíte účinnost svého banneru až o 80%! Všeobecně se bere reklamní banner jako způsob jak budovat brand - jméno firmy.
Snažte se, aby Váš banner byl na tématický stejně zaměřeném webu nebo na webu kde by mohli být potenciální zájemci o váš produkt. Určitě je blbost dělat reklamu na web o sádrokartonech přes web o počítačových hrách apd.
Při výběru reklamní plochy se snažte, aby web kde kupujete reklamu byl opravdu navštěvovaný jak tvrdí prodávající. Chtějte podrobnou statistiku z Google analytics nebo Toplistu za několik měsíců. Existují různé podobné techniky, které dokáží jednorázově zvýšit návštěvnost, ovšem bez žádného dalšího efektu (např. Websurf).
Při tvorbě banneru se snažte vytvořit reklamu atraktivní z pohledu uživatelů. Aby měli chuť na reklamu kliknout. Nebo vytvořte reklamní banner, který bude imitovat položku v menu webu, kde inzerujete. Šikovně tak oklamete návštěvníky kliknout na váš odkaz a míra prokliku tak bude mnohonásobně větší.
Trocha statistiky o běžné bannerové reklamy:
Míra prokliků u běžné bannerové reklamy se pohybuje kolem 0,5 až 3%. Což jasně naznačuje, že se reklama vyplatí umísťovat na webech s vysokou návštěvností.
V případě, že uživatel po prokliku banneru se dostal na obsah kde nebylo to co banner "tvrdil",tak uživatel do 30 sekund okamžitě opustil web. Pokud obsah odpovídá reklamě uživatel vydržel průměrně kolem 3 až 5 minut s počtem průměrně otevřených 5 stránek.
Jaké je tedy shrnutí? Vyplatí se malinké klamání uživatele - např. ve falešných prvkách v podobě banneru. Ovšem vždy se držte pravidla, aby po prokliku banneru našel uživatel vždy co banner naznačoval!
Komentáře